Nazwa forum

Opis forum


#1 2010-12-03 20:09:09

GosiaW

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-11-23
Posty: 3
Punktów :   

SEMINARIUM

Ponieżj przekazuję informację, która pojawila się na stronie instytutu

STUDIA DRUGIEGO STOPNIA NIESTACJONARNE -ZARZĄDZANIE - seminaria
(uruchomienie seminarium nastąpi przy zapisaniu się minimum 8 osób)

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z zamieszczonymi poniżej zagadnieniami na seminarium magisterskie Wpisy na seminaria rozpoczynają się od dnia 03.12.2010 r. do dnia 22.01.2011 r. w sekretariacie ds. studenckich Instytutu (pok. 2.323) osobiście lub e-mailowo (a.poltorak@uj.edu.pl)


Prof. zw. dr hab. TADEUSZ MAREK

STRES PRACY, STRES W ORGANIZACJI, STRES ZAWODOWY, OBCIĄŻENIE I ZMĘCZENIE PSYCHICZNE, STANY ZMĘCZENIA CHRONICZNEGO, WYPALENIE ZAWODOWE,
Seminarium poświęcone jest problematyce stresu, obciążenia i zmęczenia występujących w procesie pracy i w organizacji. Tematyka i zakres prac magisterskich obejmuje szerokie spektrum zagadnień:
- diagnozowanie stresu organizacyjnego dla wybranych grup zawodowych i organizacji;
- diagnozowanie stresu wynikającego ze zmian wprowadzanych w organizacji;
- określanie relacji występujących między obciążeniem i zmęczeniem psychicznym w procesie pracy;
- wyznaczanie profili syndromu wypalenia zawodowego dla różnorodnych grup zawodowych (np. nauczyciele, menedżerowie, pielęgniarki, lekarze, policjanci, pracownicy administracji, itp.) oraz określanie indywidualnych i organizacyjnych uwarunkowań wystąpienia wypalenia;
- określanie specyfiki, stresu, obciążenia i zmęczenia związanych z pracą zmianową;
- określanie czynników (różnice indywidualne, czynniki organizacyjne lub/i czynniki środowiska i warunków pracy) prowadzących do stanów zmęczenia i zmęczenia chronicznego (patologicznego);
- identyfikacja i diagnozowanie sposobów zmagania się z sytuacją stresową w organizacji;
- wyznaczanie profili zmęczenia chronicznego dla różnorodnych zawodów;
- identyfikacja czynników modyfikujących reakcje na stres organizacyjny i stres w pracy (różnice indywidualne typu osobowościowego, temperamentalnego, itp, oraz czynniki związane z organizacją i warunkami pracy);
- stres, obciążenie psychiczne i zmęczenie w pracy operatora;
- identyfikacja patologicznych konsekwencji stresu przewlekłego (stresu pracy i stresu organizacyjnego) oraz chronicznego zmęczenia;
- stres traumatyczny związany z wypadkami, katastrofami itp.(PTSD);
- adaptacja do polskich warunków kulturowych istniejących narzędzi diagnozujących stres, sposoby zmagania się ze stresem, obciążenie i zmęczenie występujące w procesie pracy i w organizacji oraz konstruowanie własnych narzędzi diagnozy;
- tworzenie programów interwencyjno-prewencyjnych zapobiegających stresowi organizacyjnemu, stresowi pracy, stanom zmęczenia chronicznego i syndromowi wypalenia zawodowego.


Prof. zw. dr hab. inż. ANDRZEJ MATCZEWSKI

I. Organizacja i Zarządzanie
• Zastosowanie metod i technik organizatorskich
• Doskonalenie organizacji
• Projektowanie struktur organizacyjnych
• Zarządzanie projektami, w szczególności w obszarze innowacji technologicznych
• Strategie przedsiębiorstw i restrukturyzacja przedsiębiorstw
• Zarządzanie produkcją
• Outsourcing w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa
• Biznes plany

II. Zarządzenie międzynarodowe
• Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw: przyczyny, metody, rozwiązania
• Inwestycje zagraniczne
• Zarządzanie w środowisku międzykulturowym; wybrane aspekty.
• Relacje między państwem o przedsiębiorstwami działającymi w skali międzynarodowe.
• Rola administracji w internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw.

III. Marketing
• Badanie i wybór rynków docelowych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku przemysłowego
• Wybór i zarządzanie kanałami dystrybucji ze szczególnym uwzględnieniem rynku przemysłowego

IV. Informatyka i e-biznes
• Praca i zarządzanie w sieciach
• Rodzaje e-biznesu w ujęciu sektorowym


Prof. dr hab. JAN STĘPNIEWSKI
Dewiza przewodnia seminarium : praca mgr powinna być atutem absolwenta UJ-tu w czasie spotkań rekrutacyjnych lub źródłem awansu w karierze absolwentów juz pracujących

Dziedziny główne ramy tematyczne

1. Zarządzanie
1.1 Zarządzanie firma (wizerunek, siła konkurencyjna, kapitał intelektualny, lojalność klientów, innowacyjność)
1.2 Zarządzanie szpitalami lub domami opieki społecznej
1.3 Zarządzanie wiedza: teoria lub praktyka
1.4 Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwie
1.5 Zarządzanie produkcja
1.6 ZZL (lojalność pracowników, kształcenie ustawiczne, potrzeby kompetencyjne, style zarządzania, leadership, rekrutacja)

2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa
2.1 Organizacja przedsiębiorstwa
2.2 Funkcje w przedsiębiorstwie (zakup, magazynowanie,sprzedaż,logistyka, marketing,reklama, PR, negocjacje firmy..)
2.3 Organizacja procesów w przedsiębiorstwie
2.6 Społeczna odpowiedzialność Firmy

3. Audyt
3.1 Wszystkie rodzaje audytu: operacyjny, księgowy, finansowy, jakości, społeczny
3.2 Audyt księgowy: zewnętrzny lub wewnętrzny
3.3 System kontroli wewnętrznej

4. Rachunkowość
4.1 Księgowości finansowa
4.2 Rachunek kosztów (klasyczny lub metoda ABC)
4.3 Analiza finansowa firmy
4.4 Organizacja systemów księgowych (tradycyjnych i zinformatyzowanych)

Sposób funkcjonowania seminarium:
Grupa seminaryjna zbiera się razem tylko 2 razy:
1) na pierwszym seansie, którego tematem jest metodologia badan naukowych i technika pisania pracy mgr oraz standardy prac mgr na UJ-cie.
2) na zakończenie studiów, kiedy profesor uczy magistrantów sztuki prezentacji pracy mgr w czasie obrony oraz omawia sprawę ewentualnych pytań w czasie obrony.
Temat pracy mgr wybiera student z danej „ramy tematycznej”. Następnie magistranci spotykają się z profesorem juz tylko indywidualnie w umówionych terminach lub tez konsultują się w dowolnym momencie o dowolnej porze przez internet aż do momentu ukończenia pracy. Zmiany tematów są możliwe w trakcie studiów. Wymagana objętość pracy mgr : 70 stron maximum netto (bez bibliografii i aneksów). Dotychczasowa efektywność seminarium w ostatnich 4 latach : 99 % sukcesów magistrantów.


Dr hab. WIKTOR ADAMUS, prof. UJ

1.Weryfikacja empiryczna nowej metody wartościowania stanowisk pracy.
2.Weryfikacja empiryczna nowej metody oceniania pracowników w organizacjach.
3. Organizacja procesu pozycjonowania informacji w internecie.
4.Strategiczne czynniki w poprawie poziomu cywilizacyjnego mieszkańców gminy (powiatu lub województwa).
5.Przywództwo w zarządzaniu organizacjami.
6. Negocjacje jako pertraktacje z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
7. Funkcja kontroli w procesie zarządzania jednostkami administracji publicznej.
8. Zarządzanie jakością produktu lub usługi.
9. Wielokryterialne metody wspomagające decyzje w zarządzaniu.
10. Zarządzanie bezpieczeństwem (militarnym, żywnościowym, ekologicznym, drogowym, w szkołach, na osiedlach, itp.)


Dr hab. MAREK BUGDOL, prof. UJ

Zarządzanie znormalizowanymi systemami jakości
Sposoby doskonalenia jakości
Techniki i narzędzia jakości na przykładzie..
Skuteczność i efektywność systemów zarządzania jakością
Zintegrowane systemy zarządzania
Modele samooceny i ich wpływ na doskonalenie organizacji
Zarządzanie zasobami ludzkimi w koncepcji TQM
Zachowania nieetyczne w organizacji
Gry społeczno-organizacyjne
Społeczna odpowiedzialność organizacji i norma SA 8000
Nadzór właścicielski
Analiza systemów wartości organizacyjnych
Stosowanie podejścia procesowego na przykładzie…
Wpływ procesów zewnętrznych na funkcjonowanie organizacji
Ocena organizacji z zastosowaniem modelu PNJ, EFQM
Zarządzanie zmianami na przykładzie……….


Dr hab. PIOTR JEDYNAK

1. Systemy zarządzania jakością
2. Systemy zarządzania środowiskowego
3. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
4. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności
5. Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
6. Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji
7. Standardy zarządzania ciągłością działalności organizacji
8. Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania
9. Badanie satysfakcji pracowników w organizacji
10. Zarządzanie relacjami ze stronami zainteresowanymi w organizacji
11. Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania
12. Organizacja procesów audytu i kontroli w organizacji
13. Diagnoza systemu zarządzania wiedzą w organizacji
14. Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
15. Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)
16. Polityka szkoleń w organizacji
17. Skuteczność polityki motywacji w organizacji
18. Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi
19. Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników
20. Zarządzanie organizacją w procesach transformacji (rozwoju i zmiany)
21. Wykorzystanie usług ubezpieczeniowych w zarządzaniu ryzykiem
22. Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji
23. Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki
24. Podejście procesowe w systemach zarządzania
25. Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników
26. Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją
27. Diagnoza i projekt doskonalenia strategii zarządzania organizacją
28. Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
29. Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego
30. Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych


Dr hab. JACEK KLICH

- Przedsiębiorczość i sektor małych i średnich przedsiębiorstw (różne aspekty)
- Innowacje procesowe
- Strategie organizacji, analiza strategiczna organizacji
- Organizacje trzeciego sektora (różne aspekty)
- Sektor publiczny w gospodarkach państw UE
- Procesy fuzji i przejęć
- Sektor ochrony zdrowia i jego elementy (różne aspekty)
- inne propozycje zgłoszone przez zainteresowanych, a pozytywnie zaopiniowane przez prowadzącego


Dr inż. JUSTYNA BUGAJ

W ramach grup zagadnień podanych niżej można zgłaszać swoje propozycje.
Wszystkie prace powinny składać się z części teoretycznej (wykazanie się znajomością tematu) i praktycznej (przygotowanie kwestionariusza ankiety, porównania i analizy przypadków, propozycje rozwiązań problemu itp.). Niezwykle istotna jest umiejętność samodzielnej interpretacji opisywanych zagadnień oraz wykorzystanie badań własnych.
Problematyka:
Zarządzanie szkołą wyższą
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 podmioty ZZL i podział ról między nimi,
 kształtowanie kompetencji,
 rekrutacja i dobór kadr,
 racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
 motywowanie a motywacja w organizacji,
 formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń,
 partycypacja pracownicza,
 znaczenie i formy rozwoju zawodowego,
 zarządzanie własnym rozwojem
 strategie ZZL,
 dylematy etyczne związane z ZZL,
 planowanie sukcesji.

Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
 strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
 rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
 ekspatriacja i repatriacja pracowników,
 komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,
 specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,
 kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,
 kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,
 rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,
 zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,
 planowanie sukcesji; planowanie karier kierowniczych,
 rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.

Dr ANNA DYLĄG

Efektywne zespoły, współpraca, konflikt
Stres, wypalenie zawodowe – czynniki organizacyjne i indywidualne
Radzenie sobie ze stresem – efekty organizacyjne i jednostkowe (zdrowie, jakość życia)
Metody zwiększania efektywności: coaching, hipnoterapia, szkolenia i treningi
Skuteczne przywództwo
Różnice kulturowe (w radzeniu sobie ze stresem, we współpracy, przywództwie, zespołach)
Zarządzanie zmianą
Zarządzanie wiekiem



Dr MONIKA JEDYNAK

1. Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
2. Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
3. Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
4. Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach
5. Uwarunkowania wdrażania systemów informatycznych.
6. Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
7. Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
8. Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
9. Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
10. Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
11. Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
12. Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie.
13. Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
14. Organizacja i narzędzia procesu kontroli w organizacji
15. Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
16. Projektowanie procedur w systemie zarządzania
17. Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
18. Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacji
19. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w organizacji

Dr JANINA KLIMA

- Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.
- Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).
- Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.
- Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)
- Public relations jako element budowania wizerunku firmy.
- Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.
- Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).
- Marketing międzynarodowy i globalny.
- Marketing internetowy.
- Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.
- Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.
- Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.
- Badanie efektywności działań promocyjnych.
- Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.

Dr ZOFIA ŁĄCAŁA

1. Planowanie karier zawodowych w kontekście transnacjonalnego rynku pracy
2. Projektowanie i ocena systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach
3. Motywacja do pracy i zaangażowanie pracowników
4. Metodologia doboru zawodowego (rekrutacja i selekcja)
5. Projektowanie i weryfikacja systemów ocen pracowniczych
6. Psychospołeczne uwarunkowania przedsiębiorczości
7. Team building – tworzenie i ocena efektywności zespołów pracowniczych
8. Metodologia oceny efektywności szkoleń

Dr ALEKSANDER MARCINKOWSKI

 Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
 Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
 Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
 Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
 Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
 Public relations w przedsiębiorstwie
 Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
 Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
 Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
 Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
 Etnocentryzm w decyzjach konsumentów



Dr JERZY ROSIŃSKI

1. Psychologia reklamy
• Kreowanie wizerunku marki handlowej
• Reklama jako komunikacja perswazyjna
• Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych

2. Negocjacje
• Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)
• Konflikty i strategie ich rozwiązywania

3. Wybrane aspekty psychologii organizacji
• Przywództwo organizacyjne (zwł. podejście sytuacyjne)
• Budowanie efektywnych zespołów projektowych
• Psychologiczne aspekty kierowania zespołem
• Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej
• Rozwijanie kompetencji pracowniczych
• Pracownicy wiedzy i specjaliści – specyfika rozwoju i kierowania
• Specyfika funkcjonowania pracowników sektora ITC i kadry zarządzającej w tej branży

4. Wybrane aspekty ZZL
• Rekrutacja i selekcja
• Centra oceny i rozwoju (AC i DC)
• Systemy ocen i systemy motywacyjne pracowników


Dr MAGDALENA M. STUSS

o procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
o planowanie w obszarze funkcji personalnej
o motywacja pracowników
o dobór i ocena
o rozwój na miarę XXI wieku
o nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
1. zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
2. modele zarządzania zasobami ludzkimi
3. współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
4. kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
5. analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
6. organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
7. efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
8. innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
9. zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
10. procesy zarządzania w firmach globalnych


Dr MARIUSZ TROJAK

1. Rozwój rynków finansowych i bankowych
2. Rozwój instrumentów finansowych na rynkach finansowych
3. Nadzór nad instytucjami finansowymi
4. Produkty finansowe i sposoby finansowania działalności przedsiębiorstw
5. Nadzór korporacyjny
6. Kryzysy finansowe
7. Ewolucja systemów finansowania
8. Ryzyko w działalności gospodarczej
9. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach







Uwagi:

Wyżej wymienione tematy stanowią jedynie przykłady problematyki seminarium.
Mile widziane własne propozycje uczestników.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.juupi.pun.pl www.sigittariis.pun.pl www.hwdpteam.pun.pl www.smoczalanca.pun.pl www.geologia.pun.pl